K digitální analytice jsem se dostal skrze předmět Webová analytika, který je každoročně vyučován na KISKu. Tento předmět jsem absolvoval ve 4. semestru svého bakalářského studia. Jelikož mě jeho náplň velmi zaujala a zároveň jsem tuto dobu hledal změnu v pracovním životě, tak jsem se přihlásil na několika měsíční stáž ve firmě igloonet.
Stáž jsem absolvoval úspěšně a v listopadu roku 2023 jsem začal pracovat jako digitální analytik v té samé firmě. Kromě základů analytiky, které jsem se naučil od Adama Šilhana, jsem rovněž absolvoval mentoring od Andrého Hellera zaměřený na GTM, školení od Vojty Marszalka, které je zaměřené na práci v Google Cloud Platform a v současné době absolvuji mentoring od Jakuba Kříže, který je zaměřen na server-side GTM a pokročilejší práci s nástroji Google Cloud Platform.
Kromě toho jsem začal webovou analytiku rovněž spoluvyučovat, a to po boku Adama, který je mým vedoucím právě v igloonetu.
Jako digitální analytik se zabývám celým datovým procesem. Toto zahrnuje konzultaci s klienty, při které jim radím, jak, proč a na jaká data se dívat. Zpracovávám měřící a implementační plány, které následně sám realizuji skrze nasazení analytického řešení v GTM.
Rovněž se zabývám vyhodnocováním dat, a to jak v GA4, tak poslední dobou daleko častěji v BigQuery, ve kterém spojuji datové zdroje a transformuji je skrze Dataform.
V konečné části datového procesu se zabývám především vizualizaci dat, která je mým hlavním zaměřením i při studiu KISKu.
Při své práci pracuji s několika nástroji, přičemž většina z nich se řadí do Google stacku – Google Tag Manager, Google Analytics 4, Google Cloud Platform, BigQuery, Dataform či Looker Studio.